Pienoislippu

Seinäjoen Reserviläiset ry:n pienoislipun säännöt

1 § Seinäjoen Reserviläiset ry:n pienoislippu on pienoisversio yhdistyksen lipusta. Se on valmistettu valkoiselle kankaalle, jonka keskustassa on Reserviläisliiton tunnus ja lipun alaosassa Seinäjoen kaupungin vaakunan alaosa. Lipun jalustaan kiinnitetään laatta, johon kaiverretaan lipun numero, saajan nimi, saantipäivämäärä, (vuosipäivä) sekä Seinäjoen Reserviläiset ry.

2 § Seinäjoen Reserviläisten ry:n pienoislippu annetaan yhdistyksen johtokunnan päätöksellä henkilölle tai yhteisölle seuraavin perustein:                                                  a)Henkilölle, joka on toiminut yhdistyksen puheenjohtajana ja viettää tasavuotissyntymäpäiviä (50 vuotta tai enemmän) ja on jo saanut yhdistyksen standaarin.

b)yhdistyksen johtokunnan jäsenelle, joka on vähintään 10 vuotta kuulunut yhdistyksen johtokuntaan ja täyttää 50 vuotta tai sitä enemmän ja joka on jo saanut yhdistyksen standaarin.

c)piirille ja liitolle, johon yhdistys kuuluu, niiden viettäessä merkkivuosiaan.

d)yhdistyksen ulkopuoliselle henkilölle tai yhdistyksen huomattavalle tukijalle, joka on jo saanut yhdistyksen standaarin.

e)yhteisölle (yritykselle), joka on huomattavasti tukenut yhdistystä taloudellisesti.

3 § Sama henkilö tai yhteisö voi saada vain yhden yhdistyksen pienoislipun. Johtokunnan puheenjohtajan tai jäsenen on oltava luovutushetkellä yhdistyksen jäsen

4 § Pienoislippu luovutetaan yhdistyksen kevät- tai syyskokouksessa tai muussa juhlallisessa tilaisuudessa.

5 § Pienoisliput ovat numeroituja ja saajista pidetään kirjaa yhdistyksen sihteerin toimesta.

6 § Pienoislipun säännöt vahvistaa yhdistyksen johtokunnankokous. Nämä säännöt on hyväksytty yhdistyksen johtokunnan kokouksessa 30.11.2005.