23.11.2020

Yhdistyksen puheenjohtaja Jarmo Koskelasta Reserviläisliiton vuoden reserviläinen

Puolustusministeri Antti Kaikkonen ja Liiton Puheenjohtaja Ilpo Pohjola luovuttaa kunniakilven Jarmo Koskelalle.

Vuoden Reserviläinen Seinäjoelta

Liittokokous nimesi Vuoden Reserviläiseksi Seinäjoen Reserviläiset ry:n pitkäaikaisen aktiivijäsenen, sotilasmestari Jarmo Koskelan. Hän on esimerkillään tuonut Reserviläisliittoon runsaasti uusia jäseniä yli aluerajojen. Hän on myös esitellyt liiton ja paikallisyhdistyksen toimintaa lukuisissa eri tapahtumissa ja tilaisuuksissa. Hän toimii tällä hetkellä Etelä-Pohjanmaan reserviläispiirin 1. varapuheenjohtajana.

Koskelan ansioina on toimiminen Puolustusvoimien kouluttajana sekä ammuntojen johtajana yli 20 vuotta. Lisäksi hän on toiminut yhtä kauan Maanpuolustuskoulutuksen (MPK) harjoituksissa kouluttajana, pääkouluttajana sekä kurssin johtajana.

puheenjohtaja Jarmo Koskela

Jalasjärveläissyntyinen Kurikassa asuva Jarmo on liittynyt yhdistyksen jäseneksi ja hallitukseen vuonna 1999 toimien erittäin aktiivisesti eri toimikunnissa, valittiin 2011 yhdistyksen rahastonhoitajaksi sekä seuraavana vuotena puheenjohtajaksi  ja onkin ollut yhdistyksen historian pisimpään toimiva puheenjohtaja. Etelä-Pohjanmaan reserviläispiirin 2. varapuheenjohtaja 2019, 1. varapuheenjohtaja 2020 alkaen sekä valittiin 21.11.2020 Reserviläisliiton hallitukseen kausille 2021-2022.

Historiaa:

Saap.erä 1/87 Panssariprikaati Parolannummi, Hämjp/PSTK/AUK kotiutui alikersanttina 1988, liittyi Jalasjärven reservinaliupseereihin 1989, Kurikan reservinaliupseereihin 1993, Seinäjoen reserviläiset 2000, yhdistyksen vuoden reserviläinen 2003, ylennettiin sotilasmestariksi 6.12.2017, Reserviläisliiton vuoden reserviläinen 2020.